Popraw jakość snu – 7 WSKAZÓWEK

Zdrowy styl życia staje się coraz to bardziej popularny – zmieniamy swoje nawyki żywieniowe, wprowadzamy dodatkową aktywność fizyczną. Bagatelizujemy jednak kwestię snu, który zapewnia nam odpowiednią regenerację.

Powinniśmy spać 6-9h w zależności od indywidualnych uwarunkowań, więc jeśli wstajesz zmęczony lub rozleniwiony to znajdź odpowiednią dla siebie długość snu.

Poza ilością bardzo ważna będzie także JAKOŚĆ SNU. Budzisz się w nocy? Masz problemy z zasypianiem? Czujesz, że Twój sen jest płytki? Chcesz to zmienić? Oto kilka wskazówek:

  1. Przede wszystkim ogranicz przed snem światło niebieskie – komputer, telewizor, telefon. Zamiast tego zabierz się za ulubioną książkę.
  2. Stwórz odpowiednie warunki do spania – ogranicz światło w pokoju, przewietrz, ochłódź, a następnie wycisz maksymalnie pomieszczenie. Optymalna temperatura do spania to między 18 a 22 stopnie.
  3. Nie objadaj się przed snem – pełny żołądek może utrudniać zasypianie i pogarszać jakość snu.
  4. Jeśli masz możliwość nie trenuj 3-4 godziny przed snem – trening powoduje wyrzut katecholamin, które działają pobudzająco.
  5. Wybierz się w ciągu dnia na spacer, szczególnie w słoneczny dzień. Spowoduje to większą produkcję melatoniny w nocy – hormonu snu.
  6. Unikaj spożywania kofeiny na 4-5 godzin przed snem.
  7. Ogranicz spożywanie płynów na 2h przed snem i pij tyle, aby nie odczuwać pragnienia. Pozwoli to na ograniczenie nocnych wizyt w toalecie.

Powiązane posty: