Czym jest dieta?

Dieta jest to fundament zmian kompozycji naszej sylwetki.

To od jedzenia zależy czy chudniemy, tyjemy, budujemy tkankę mięśniową lub tłuszczową.

Często słyszymy, że ktoś w mediach społecznościowych wspomina:

„5 posiłków dziennie“

„dieta cud“

„ziemniaki tuczą“

„imbir odchudza“

„tłuszcze są złe“

„trzeba się głodzić żeby być fit“

„nie jemy po 18“

i sporo sporo więcej podobnych stwierdzeń.

Problem polega na tym, że większość osób skupia się na rzeczach mało istotnych lub niemal nieistotnych, a nie zwraca uwagi na to co jest najważniejsze. Hola hola, więc co jest najważniejsze? BILANS ENERGETYCZNY.

CO TO JEST, Z CZYM TO SIĘ JE ?

BILANS ENERGETYCZNY – To nic innego jak ilość energii, którą dostarczamy z produktów żywnościowych, ilość energii wykorzystywanej podczas dnia przez nasz organizm do prawidłowego funkcjonowania. To właśnie ilość kalorii(energii) decyduje o kompozycji naszego ciała. To ile potrzebujemy energii to nic innego jak przemiana materii, czyli METABOLIZM.

WIĘC JAK TO DZIAŁA?

Powiedzmy, że jesteśmy właścicielem sklepu(nasz organizm) i mamy zapotrzebowanie na dany towar(jedzenie).

Dostarczamy go w za dużej ilości więc mamy nadwyżkę i towar zostaje nam na półkach (w przypadku organizmu, przy nadwyżce energii(kalorii) odkładamy głównie tkankę tłuszczową, ponieważ nasz organizm to cwana maszyna i wie, że teraz dostarczasz spore ilości energii, ale może przyjść moment, że dostarczysz mniej i musi mieć tę energię gdzieś zmagazynowaną).

A teraz odwróćmy sytuację. Dostarczamy do naszego sklepu za małą ilość towaru więc mamy deficyt i gdy brakuje nam na półkach oddajemy co mamy z magazynu (w przypadku organizmu, przy deficycie energii(kalorii) organizm czuje, że dostarczasz mu mniej energii niż potrzebuje, więc uzupełnia ją zmagazynowaną energią głównie w postaci tkanki tłuszczowej)

NO DOBRA.. TO OD TERAZ JEM JAK NAJMNIEJ I SZYBKO CHUDNĘ!

No tak… i jest to prawda, ale taka dieta niesie za sobą wiele skutków ubocznych!

ZBYT DUŻY DEFICYT KALORYCZNY POWODUJE:

  • ZABURZENIA HORMONALNE.
  • ZNACZNE POGORSZENIE STANU WŁOSÓW, SKÓRY I PAZNOKCI.
  • CIĄGŁE ZMĘCZENIE I OSPAŁOŚĆ
  • UTRATA MASY MIĘŚNIOWEJ
  • GORSZA KOORDYNACJA RUCHOWA
  • ZABURZENIA MIESIĄCZKOWANIA
  • ZMNIEJSZENIE WYTRZYMAŁOŚCI MIĘŚNIOWEJ
  • PROBLEMY ZE SKUPIENIEM
  • GŁÓD!

Wybiłem Ci już ten pomysł z głowy? Mam nadzieję. Efekty mają być zdrowe i trwałe, nie szybkie i szkodliwe. A żeby tak było deficyt musi być wystarczająco duży by spalać tłuszcz w zdrowym tempie.

Powiązane posty: